zondag 26 april 2015

Klanten kunnen er ook wat van ;-)

Aan die lieve katten ligt het niet...

Stel je voor: klant mailt Kattenwacht. Graag kennismaken. Afspraak ingepland. Klant en Kattenwacht klaar voor een allereerste kennismaking. Een dag vantevoren: klant mailt afspraak af, moet verzet worden. Kattenwacht maakt nieuwe afspraak en stuurt bevestiging per mail. Nieuwe afspraak staat.

De dag van de afspraak: Klant komt Kattenwacht al tegemoet via de deuropening naar buiten bij aankomst. Super enthousiast! Wat leuk! Directe klik met klant & kat.

Binnen volgt een gesprek over de kat, koetjes, kalfjes. Sfeer is erg goed. De vertrekken worden getoond aan de Kattenwacht en de gebruiken van de kat helemaal onder woorden gebracht. Iedereeen een glimlach op het gezicht. Vervolgens aan tafel.

Klant zeer geïnteresseerd in Kattenwacht en werkwijze. Prijzen zijn bekend. Klant biedt de Kattenwacht iets te drinken aan. Lekker! Gesprek met goed 'onderbuikgevoel' wat nu juist zo belangrijk is om te beslissen of je iemand je katje toe gaat vertrouwen. Klant vraagt Kattenwacht om een voorstel/prijsopgaaf. Fijn! Afspraak gemaakt: Kattenwacht zal klant prijsopgaaf voor kattenoppas sturen. Kattenwacht verlaat het huis van de klant na een gesprek van tenminste 45 minuten. Parkeerkosten € 4,25 Totaal kilometers: 13km.

Zo gezegd, zo gemaild: Klant ontvangt de volgende ochtend 2 prijsgaven per e-mail namens de Kattenwacht: een oppas tijdens een midweek en een oppas voor 3 weken vakantie. Toen werd het stil...

Na 4 dagen: Kattenwacht mailt met klant om te vragen of de prijsopgaven zijn ontvangen. Direct antwoord terug: Ja Hoor! En: "Je hoort over 2 dagen in de middag van me". Kattenwacht die wacht dit dus rustig af.

Twee dagen later in de middag: Inderdaad, klant stuurt mailtje naar Kattenwacht: "we hebben besloten met iemand anders in zee te gaan" en "altijd vervelend dit te moeten zeggen". Verder ontbreekt elk detail.

Lieve Katteneigenaar. Als je dit verhaal zo leest, dan snap je misschien wel dat ik dit eens onder de kop "Klanten kunnen er ook wat van" wilde schrijven. Zeg nu zelf: waren dit allemaal geen stappen in de goede richting? Welke signalen zijn er afgegeven? Hoe professioneel heeft de Kattenwacht gehandeld? Hoe klantvriendelijk heeft de klant gehandeld? Eerlijk zeggen....

Overigens: op een kort schrijven naar de klant toe over hetgeen is gepasseerd, ontving ik als reactie: "zeer onprofessioneel dit, jammer".

Tsja...
Sommigen kunnen er écht wat van!

~Thiemo

* ik ben niet boos, ik ben alleen een beetje verdrietig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten