zaterdag 16 juli 2016

Ieder zijn/haar eigen domein

Misschien niet direct met kattenverzorging te maken.... wel even een weetje:

Enige tijd terug ben ik op de Kattenwacht gebeld door een bedrijf met een zeer professioneel verhaal en een mededeling. Er zou een Kattenwacht.com zijn aangevraagd door een onderneming uit Rotterdam met als doel: dierenverzorging op commerciele basis. Of ik bewaar hiertegen had ...  aangezien ik natuurlijk Kattenwacht.nl ben!


In principe - zo ging het telefoongesprek door - ben ik zgn. eerste registratie gerechtigde - wat betekent dat ik voorrang krijg op de genoemde .com domeinnaam vanwege mijn bestaande naam en registratie.

Zou het dan zó erg gesteld zijn in Rotterdam dat iemand letterlijk de naam van de Kattenwacht wil gebruiken , er een .com aanplakt en dan ook nog eens katten gaat verzorgen? Ik kon mij niet voorstellen..... maar dit verhaal klonk erg serieus; een medewerker van DNS met een wel zeer helder en kloppende kwestie. Hij beschikte over alle details.

Hallo....! Er is maar één echte Kattenwacht in Rotterdam. Dus bezwaar heb ik ja. Deze meneer ging de aanvraag voor mij blokkeren; ik moest dan wel zelf het .com domein aanschaffen voor 1 tientje per jaar. Heel apart: dit is het gewone tarief, niks bijzonders zou je dus denken.

Voel je 'm...?

Zelf even nagekeken of het .com domein inderdaad inmiddels bezet/weg was.... nee dus! Deze meneer van dit 'bedrijf' was een fantast! Ga gerust Googlen op 'domein .com telefoontje DNS' en sta verbaasd. Dat er écht gasten zijn die hier een slaatje uit proberen te slaan is absurd! Oplichters dus!

De Kattenwacht is sneller dan het licht en heeft zelf de .com registratie direct voor zijn rekening genomen, maar dan wel onder eigen beheer. Binnen 2 minuten online geregeld, begrijpt u niet, begrijpt u wel?

Tip voor telefonische bijdehandjes en andere gladjanussen: sluit uw gesprek niet af met ' hoi hoi', dan valt u erg door de mand!

Dus beste kattenvrienden: vanaf heden kun je ook intikken kattenwacht.com
Je komt altijd uit waar je zijn wilt!

~Thiemo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten